پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:23 - 1395/06/08

گزارش رسانه صهیونیستی از استقرار سامانه اس 300 در فردو؛

موشک‌های برافراشته به سوی آسمان/ تصاویری که پس از دیدار رهبر ایران منتشر شد

«این تصاویر تنها چند ساعت پس از آن منتشر شد که رهبر عالی ایران، آیت الله خامنه ای درجمع فرماندهان نیروی هوایی ایران از جمله ژنرال اسماعیلی سخنرانی کرد و تاکید کرد که گسترش توان نظامی ایران تنها برای دفاع از کشور بوده است. »

کارگرآنلاین: پایگاه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) در گزارشی به استقرار سامانه دفاعی اس 300 در فردو پرداخته و از انتشار تصاویر آن چند ساعت پس از دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان نیروی هوایی سخن به میان آورده است.


در این گزارش که تحت عنوان "ایران استراتژی دفاعی تاسیسات هسته ای خود را گسترش می دهد" منتشر شده، آمده است: «تصاویر منتشر شده در ایران، یک سامانه موشکی اس 300 را به نمایش می گذارند که در نزدیکی یکی از پایگاه های هسته ای مهم ایران، موشک های خود را به سوی آسمان بر افراشته است.

بر اساس گزارشات منتشر شده ایران یک سیستم موشکی دوربرد روسی را به تاسیسات هسته ای فردو اعزام کرده تا قابلیت های دفاعی این تاسیسات را افزایش دهد. ژنرال فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ایران گفت که حفاظت از این تاسیسات هسته ای در هیچ شرایطی تعطیل بردار نیست. این ژنرال ایرانی افزود: "امروز، آسمان ایران یکی از امن ترین آسمان ها در منطقه است."

تصاویر و یک ویدئو منتشر شده در این رابطه، حرکت لانچرهای پرتاب سامانه اس 300 را در فردو به نمایش می گذارد که در کنار دیگر تسلیحات پدافندی مستقر می شوند.

این تصاویر تنها چند ساعت پس از آن منشر شد که رهبر عالی ایران، آیت الله خامنه ای درجمع فرماندهان نیروی هوایی ایران از جمله ژنرال اسماعیلی سخنرانی کرد و تاکید کرد که گسترش توان نظامی ایران تنها برای دفاع از کشور بوده است.

رهبر ایران عنوان کرد: "ادامه مخالف و جنجال گسترده در خصوص سامانه موشکی اس 300 و یا تاسیسات حفاظت شده فردو نمونه هایی از خباثت دشمن ملت ایران است. سامانه اس 300 یک سیستم دفاعی است نه تهاجمی، در عین حال آمریکایی ها هر چه در توان داشتند انجام دادند تا این سامانه به دست ایران نرسد."»

 در ادامه این گزارش آمده است: «پنجشنبه هفته گذشته چهار قایق جنگی ایران در مسیر یک ناو جنگی آمریکایی قرار گرفتند و برای آن ایجاد مزاحمت کردند. وزیر دفاع ایران روز پنجشنبه اعلام کرد "اگر هر کشتی آمریکایی وارد منطقه دریایی ایران شود، قطعا هشدار دریافت خواهد کرد. ما آن ها را به دقت رصد می کنیم و در صورتی که وارد آب های ما شوند با آن ها رو به رو خواهیم شد.»/جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین